Moravská Sněžka 2022

Jiří Ježek
10. 9. 2022 Žádné komentáře

VÝSLEDKY ZÁVODU 2022

Ahoj sportovci, čeká nás 2. ročník sportovní výzvy nejen pro běžce, ale i pro všechny fanoušky netradičních zážitků. V rámci 2. ročníku Moravská Sněžka na vás čeká 10 běžeckých okruhů v blízkosti Moravské Třebové. Každý z okruhů má cca 2 km a zavede vás z centra závodu pod bývalou sjezdovkou k rozhledně Pastýřka a zpět. Jeden okruh má převýšení 160 metrů, celkově, tedy virtuálně, vystoupáte na naši nejvyšší horu. Cíl je na vrcholu rozhledny Pastýřka. Jsou vypsány 3 kategorie – jednotlivci pro ty, kteří spoléhají sami na sebe a 2 a 3-členné štafety pro ty, kteří rádi sdílí pocity a zážitky s kamarády. Ve štafetě se v okruzích pravidelně střídáte a závěrečný běží všichni 2 nebo 3 členové společně. Po závodě se můžete těšit na afterparty nejen pro závodníky. Detailní propozice níže. Pro informace o aktuálním dění sledujte FB události. Doražte závodit nebo fandit, zvěte svoje kamarády a budeme rádi i za sdílení na sociálních sítích i mimo ně 🙂 !
Těšíme se na Vás!

Přihlásit se můžete na: Přihláška na závod

Propozice závodu „Moravská Sněžka“
Datum konání: 15. 10. 2022
Místo konání – prostranství pod rozhlednou Pastýřka, vrch Nad Boršovem, Moravská Třebová
Prezentace: od 9:00 do 10:30
Start závodu: 11:00, limit závodu 4 hodiny
Trasa: po sjezdovce nahoru, úzkou pěšinou dále nahoru nad sjezdovku, na lesní cestě (červené tur. značce) doprava, odbočka na Pastýřku, pod rozhlednu, kolem altánu po singletraku dolů, na lesní cestě (opět červená tur. zn.) doprava, na louce doleva dolů, na křižovatce pod lesem doleva na sjezdovku, sjezdovkou dolů (na sjezdovce budou vyznačeny koridory pro běh nahoru i dolů)
V místě, kde se závodníci potkávají v obou směrech je dostatečně široká lesní cesta a každý závodník bude informován o nutnosti držet se na pravé straně cesty.
Celá trasa jednoho kola na mapy.cz zde.
Celá trasa bude zřetelně vyznačena.
Předávka – pod sjezdovkou v prostorech startu. Týmy si budou předávat číslo s čipem pro elektronické měření závodu.
Cíl závodu – vrchol rozhledny (závodníci budou informováni o tom, že na vrcholu by se neměli zdržovat déle, než je nutné a aby cestou dolů dali přednost závodníkům běžícím po schodech nahoru)
Délka 1 okruhu: cca 2 km, tzn. celkem cca 19 km,  celkové převýšení cca 1600 m
DŮLEŽITÉ!!!
– nejpozději ve 14:29,59 je možné vyběhnout na další okruh
– jednotlivci i týmy, kteří nestihnou všech deset okruhů, budou klasifikováni dle počtu zdolaných okruhů (bude počítán čas v cíli na rozhledně po posledním ukončeném okruhu), štafeta musí běžet svůj poslední okruh společně
–  část trati – dolní a spodní část sjezdovky a část cesty s červenou tur. značkou nad sjezdovkou je stejný pro oba směry.
– na části trati – cestě s červenou turistickou značkou nad rozhlednou – bude docházet ke křížení závodníků, prosíme tedy všechny, aby respektovali okolní závodníky. Přednost v tomto úseku má vždy závodník běžící DOLŮ!!!
– rozhledna má omezenou kapacitu, prosíme tedy závodníky, aby se na vrcholu zdrželi jen nezbytně nutnou dobu a co nejrychleji sestoupili dolů.
– na schodišti rozhledny mají absolutní přednost závodníci běžící NAHORU!!!
– běžecké hole jsou povoleny.
Kategorie:
každý jednotlivec nebo tým bude mít jedno číslo s elektronickým čipem na měření závodu. Týmy si číslo musí v průběhu závodu předávat v prostoru startu.
Jednotlivci – 10x okruh
2 členné týmy – závodníci se střídají s tím, že poslední výběh na vrchol rozhledny musí absolvovat společně.
1. závodník běží 1. 3. 5. 7. 9. a 10. výběh.
2. závodník běží 2. 4. 6. 8. a 10. výběh.
desátý okruh běží všichni oba závodníci společně až na vrchol rozhledny.
3 členné týmy – každý závodník běží 3x, je povinností běžet úseky za sebou.
1. závodník běží: 1. 4. 7. a 10. výběh
2. závodník běží: 2. 5. 8. a 10. výběh
3. závodník běží: 3. 6. 9. a 10. výběh
desátý okruh běží všichni 3 závodníci společně až na vrchol rozhledny.
Parkování – u bývalé sjezdovky (ul. Dvorní – malá kapacita) nebo u Lidlu
14:29,59 možnost vyběhnout na poslední okruh
15:00 předpokládaný doběh posledních závodníků do cíle
15:30 vyhlášení vítězů
Cíl/význam závodu – rád bych, aby byl to byl závod, který si užijí i závodníci s ambicemi, i lidé, kteří třeba jen budou chtít strávit čas venku s kamarády. V ideálním případě by mohla večer být afterparty (ohledně toho můžeme posunout čas začátku konce závodu). Kromě výjezdu do vrchu, který je spíš také už taková legrace, by všichni sportovci jako běžci, cyklisté, triatlonisté atp. měli mít po sezoně, proto je šance, že účast bude dobrá a bude nálada strávit „na závodě“ celý den.